T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / ULA - Ula Anaokulu

Haberler

Mrt

                                                                                           HEALTHY AND HAPPY

Projemizle,bizim de hedefimiz sağlıklı beslenme ve besin piramidini kavratmak,sağlıklı ve düzenli beslenmenin önemini vurgulamaktır.Bu hedef doğrultusunda  projemizde yer  alan aşamalar ortaklarımızla birlikte ülke-yöre tanıtımı sağlıklı düzenli beslenmeyle ilgili bilgi alış verişi besin piramidi basamaklarına uygun olarak her bir basamaktaki besinlere yönelik uygulamalı çalışmalar(sandviç,meyve salatası,meyveli süt,kek,tavuk salatası)gerçekleştirilecektir.Projemizle birlikte öğrencilerimiz öğretmenlerimiz işbirliği içinde uygulamalı çalışarak dayanışmanın önemini kavrayacak becerikli üretken olacaklardır.Projemizi gerçekleştirme aşamasında anlatma ,gösterip yaptırma,bireysel-işbirlikçi  çalışma yöntemleri kullanılmıştır.

Anlatma yöntemiyle ‘Healthy and Happy’ adlı projemizde sağlıklı olabilmek için neler yapmamız nasıl beslenmemiz gerektiği  ve besin piramidiyle ilgili bilgi aktarımında bulunulmuştur.Gösterip yaptırma yöntemini projemizin uygulama aşamalarında kullanılmıştır.Öğrenciler ortaya çıkan ürünleri aşama aşama oluşturup(tavuk salatası,kek gibi)sonrasında tadına bakıp birşeyler yapabilmenin  tadına varmışlardır.Aynı zamanda besin piramidi öğeleri bireysel çalışma ile tamamlanıp işbirlikçi yöntemle ve dayanışmayla biraraya getirilerek tamamlanmış,kavranmıştır.Okul Öncesi öğretmeni olarak  okulöncesi öğretim programına tamamen uyumlu bir şekilde öğrencilerimizin yaşve ilgi düzeyleri dikkate alınarak projemizin aşamalarını gösterip-yaptırma,bireysel –işbirlikçi çalışma yöntemleri ile gerçekleştirdik.Projemizin içeriğnde yer alan sağlıklı beslenme ve besin piramidini kavramaya yönelik etkinlikler gerçekleştirildi.Etkinlikler çerçevesinde sağlıklı sandviç yapımı,meyve salatası,meyveli,süt,tavuk salatası,kurabiye yapımı gösterip-yaptırma yöntemi kullanılarak öğrencilerin uygulamaya katılımı sağlandı.Bununla birlikte besin piramidi öğelerini oluştururken bireysel ve işbirlikçi çalışma yöntemleri kullanıldı.Projemiz okulumuzdaki tüm öğrencilere ulaşmıştır.Proje ortaklarımız arasında farklı bakış açıları ve etkinliklere ulaşılması açısından oldukça heyecanlıydı.Proje ortaklarımızla sürekli irtibat halinde bulunduk.Etwinning twinspagede görsel paylaşımlarımızı yaptık.Yapılan paylaşımlarla ilgili eleştiriler yaptık,önerilerde bulunduk-beğendik.Bununla birlikte ortak okullarla skype üzerinden de iletişime geçtik.Proje etkinlikleri sırasında tüm ortakları kapsayacak çalışmalar yapıldı.Etkinliklerimizden görseller aşama aşama etwinning portalında paylaşılarak karşılıklı etkileşim içinde gerçekleştirildi.Öğrenciler proje aşamalarında birebir uygulama (sandviç,meyve salatası yapımı gibi)yaptı .Besin piramidi öğelerini bireysel hazırlayıp son aşamada da işbirliği içinde parçaları biraraya getirerek bütünü-besin piramidini oluşturdular.Twinspace ortamında padlet aracını kullandığımız için bütün etkinliklerimiz belirli bir düzende yürüdü.Projemiz teknoloji kullanımı konusunda oldukça profesyonel çalışmalar yaptı.Padlet aracı projemizin twinspage  sayfasında oldukça hakim kullanıldı.http://web2 araçları.com adlı websitesi sayesinde birçok web 2.0 aracı ile tanışma ve öğrenme fırsatı buldum ve bunları kullanarak projemizin twinspace sayfasında paylaşımlarda bulundum.Proje grubu ortaklarımla okul dışında da görüşmeler yapmak için telefon,whats-up dışında skype  kullandık.Yine proje çalışmalarını gerçekleştirmek için tagul,videoshow gibi programlarda kullanılmış.Projemizle birlikte öğrencilerimiz bireysel ve işbirlikçi çalışma,dayanışma,başladığı işi bitirme,sorumluluk kavramları gelişmiştir.Ayrıca projede yer alan uygulamalarla sağlıklı beslenmenin önemini kavramış besin piramidinde yeralan besinlerin günlük hayatımızdaki önemini anlamışlardır.Birebir ve grupla uygulamayla yaparak-yaşayarak öğrenmenin tadına varmışlardır.’Healthy and Happy’ adllı projemiz okul genelindeki tüm 60-72 Aylık öğrencilerimizle uygulanmış olup büyük ilgi ve istekle gerçekleştirilmiştir.

 


Ara